Saturday, March 23, 2013

SkyBox F3 Yang Osemmmm


Assalamualaikum wahai semua dude2 dan beb2....

Hari ni aku nak kongsi satu benda yg sangat2 osemmm ngan korang2 dan korang2 semua....kalo mana yg tahu dan dah terlebih pandai pasal topik ni sila pergi jalan2 tempat lain dulu...semua yg bakal lahir dari jejari tunjuk aku ni hanya terhasil melalui sudut pandangan apa yg aku tahu...apa yg korang tahu itu korang boleh cer kat blog sendiri...tak pun sila kongsi kat ruangan komen kat bawah nun...jangan gumam2 jer tau...

SkyBox...apa itu SkyBox...??? Kotak Langit....yerr begitulah bunyiknya kalau ditranslate...kenapa SkyBox korang gugel sendiri....me no time...--> tak taupun sobonar ehh...mungkin buat sesodap nama jer kot....kuikuikui tapi nama SkyBox memang kena pada fungsinya...

Dengan adanya Skybox ni...orang2 yg suka berjimat tapi nak penjimatan yg berganda eloklah guna SkyBox...sebab...sebab Astro mahal...tiap2 bulan kena bayar...kalo kena potong nanti nak sambung kena caj...sungguh cekik darah kemanusiaan...kalo langgan family pakej plus pakej mini yg ada kartun tu...dekat Rm60 hinggit sebulan kena bayar....demi nak jimat kos tapi dalam masa yg sama perlukan sedikit hiburan dimasa lapang akhirnya aku potong pakej mini tinggal pakej family jer.....itupun dekat Rm40 hinggit sebulan nak kena bayar....sesekali aku nak gak tengok movie omputih....nak tunggu astro bagi free view'pun jarang2...

Tapi 11 minggu yg sudah...inchik dd tanya kat aku pasal SkyBox...aku kata apa itu SkyBox...dia nak terangkan tak sempat...yg aku plak pertama kali dengar...jadi ada sikit goblok dan jakun....hahahaha...tapi goblok dan jakun aku ni tak berpanjangan...apa guna unifi kan....berus'lah laju2...apa susah....

Pas dah baca dah kaji sampai aku paham apa menate SkyBox tu...inchik dd balik kerja jer terus aku cakap...bolehlah bang...pasang SkyBox...dek kerana inchik dd ni sentiasa memanjakan aku...makanya dia kata mama tak minta pun ayah tahu...ayah memang nak pasang tapi nanti tunggu bonus yer sayanggg...aku pun emmm emmm angguk tanda sabar dan setuju...aku tak kisah pun bila...sebab tak penting sangat sampai boleh buat hilang nyawa...tak nak susahkan inchik dd itu yg pertama...bagi aku...ada...adalahhh...takder sudahlahh....simple yarrr

Mana taknya dude...harga dekoder SkyBox siap ngan langganan server selama setahun yg inchik dd dapat masatu Rm550...setengah ribu tu....pastu tahunan kena renew bayar Rm200 ccline...ada yg Rm250...tolak campur bagi darab masih murah lagi berbanding ASTRO...let say aku punya pakej family kena bayar Rm40 plus minor...kali 10 bulan dah Rm400 kalau setahun opkoslah Rm480...itu pakej biasa..pakej bodo2 jer...kalo pakej ASTRO korang2 yg giler movie campur nak tengok MLM dan blabalabala WaLaiToi ker sukan2 ESPN ker..mahu dekat Rm200 sebulan....nak2 pulak korang jarang2 tengok sebab jarang2 duduk rumah...bukan macam aku 24jam sehari kadang berhari masih bleh tahan duduk rumah tanpa keluar...---> hahahaha...sengallll....

SkyBox ni generasi keberapa pun aku tak tahu...sebab sebelum wujud SkyBox ada OpenBox dan DreamBox dulu...dgn siri yg berbeza...ada yg boleh camni tak boleh camni...last2 yg terkini muncul SkyBox F3 generasi baru...serba baru dan canggih dan up to date....---> hagaknyalahhhh...hohoho...apa beza OB (openbox ) ngan SB (skybox )sila2 gugel....aku dah gugel dan tahu...tapi nak menerangkan balik susah...takut aku sendiri pening...kang salah fakta aku jugak yg korang maki.....jangan malas sangat yer dude...kalo tak paham jugak...bolehlah tanya aku...dan aku akan terangkan setakat mana yg aku tahu....dan korang tak perlu nak pening2 pikir apa2....

Ini adalah cara pemasangan SB...

Jelaskan....okay bagus...sebelum kita nak sesuatu benda tu jgn lupa buat research...jgn malas sangat...yg nak pakai kita sendiri...bila kita kaji sendiri barulah kita lebih memahami sesuatu benda yg kita nak beli atau guna....ada pahammmm











Amacammm dude2 dan beb2...bestkan guna SB ni....jimat banyak...tapi sungguh pun begitu...masih ramai yg kurang yakin dengan penggunaan SB ni untuk mengantikan ASTRO...kenapa pun aku tak tahu...yg penting aku dah guna dan merasai kehebatan dan kejimatan yg diberikan....dude...aku tak nak beli movie semata untuk tengok selama 48jam...mahal giler tu...rasa cam bazir jer...satu2 movie yg aku pernah beli masa guna ASTRO hanyalah cerita HMM atau Hikayat Merong Mahawangsa...sebab apa aku nak tengok sangat pun tak taulah...mungkin sebab Yusry KRU yg direct kot....itu satu jer...pastu aku dah takder beli2 lagi...menjeling kang inchik dd....dahlah satu movie Rm15...campur tax dan blablabla bil ASTRO otomatik pun jadi tinggi...kopaklah poket inchik dd nanti...ohhh aku takkan benarkan itu berlaku....kalao org kaya duit terlebih-lebih takperlah...kan kan kan...???

Dalam beberapa hari SB menunjukkan ke'osem'man'nya pada aku...perghhhh memang wa cakap lu...SB sungguh osemmm...menyesal aku baru tahu...hohohoho...dan dengan hati yg riang gembira aku pun promote pada kawan2 sekitar lembah klang supaya merasai kehebatan SB dalam rumah...lupakan ASTRO...sebab AK atau Ananda Krishnan dah kaya giler2...ngan ASTRO'nya ngan MAXIS'nya ngan saman2nya....

Untuk pengetahuan....SB ni bukan aku punya...aku pun beli jugak dari kawan...tapi kalo nak aku belikan apa salahnya...kawan aku pun jenis takder promote2 kat blog ker fb ker tweeter ke...asalnya dia cuma nak jual  pada geng2 forex jer...itupun kebetulan inchik dd kata nak guna SB tahun depan...pastu baru dia cakap dia ada jual SB...harga plak jauh lebih murah dari yg pernah inchik dd hubungi...harga dekoder SB tu sama jer rata2nya...dalam Rm300 hingga ke Rm350...tapi ccline nya yg murah...lain2 org semua caj server/ccline dalam Rm200 hingga ke Rm300 setahun...tapi kawan aku cuma caj Rm100 setahun....

Kawan aku ni kategori kaya...dahlah kaya baik hati plak...dia jenis tak sombong dan berkawan dengan semua org...kalau org tak kenal dia...org mungkin ingat dia ni cam pak2 lepak...pakai pun biasa2 jer....padahal dia tu kategori BIG BOSS FX....Taukeh Cafe dan entahhhh apa lagi...--> aku lupa siasat lebih2.....hihihihi

Dia berniaga tapi dia jenis tak ambik untug giler2 cam org gila harta....aku faham niat hati dia...sambil berniaga dia buat amal jariah sekali...kalo makan kat cafe dia...separuh harga dia kira dari harga sebenar...kadang2 boleh makan free...hihihi

Ehhhh...apa aku cerita ni...aku nak cerita pasal SB'lahhh pukan pasal tokeh SB...ayoyo...larik topik mehhh....heeeeeeeeee

Dek kerana aku yg guna dan nak jual jugak...maka banyak soklan datang betanya mengenainya...kalah soklan SPM....hahahaha agaknyalah...mana aku tahu..aku kan tak pernah ambik SPM....

Antara soalan2 yg biasa ditanya oleh bakal pembeli berbunyi begini...aku jawab ikut aku bukan ikut kamus atau ikut org yg jual skybox...

S1--> apa tu..?
J1 --> skybox'lahhh

S2--> skybox tu apa..?
J2 --> skybox tu ko boleh tengok semua channel astro yg ada dengan secara percuma

S3 --> yer ker percuma...? tak cayala aku
J3 --> dia tak percuma sepenuhnya...tapi hampir percuma keseluruhannya

S4 --> maksud ko apa...aku tak faham...?
J4 --> cenggini...aku bagi contoh pada diri aku sendiri...baca baik2...aku skrg langgan pakej ASTRO FAMILY jer...so aku takkan dapat siaran semua siaran yg aku tak langgan cam HBO...ESPN...DISNEY..CNN...WARNA...CITRA...PELANGI...ASTRO ON DEMAND...ASTRO BOX OFFICE...dan blablablabla....kalao nak kena langgan dan bayar...pakej yg aku langgan aku kena bayar lebih kurang Rm37 campur tax jadi dekat Rm40 sebulan....SEBULAN okay...jadi setahun aku kena bayar kat ASTRO adalah Rm480 setahun secara kasar...itu belum masuk caj penyambungan jika terlewat bayar...tapi dek kerana inchik dd dah guna auto debit..maka perkara tu tidak berlaku lagi....

S5 --> lagi....?
J5 --> tetapi....bila ko guna skybox...ko dah perlu nak langgan pakej mustika lah...pakej movie'lah kartun'lah sukan'lah berita'lah dan blablabla'lah....kat skybox semua ada....wahlaitoi pun kalo ko suka ko boleh tengok..sebab semua ada....

S6 --> tak mahal ker skybox tu..?...ialah kan sebab semua ada....
J6 --> kalo ko ambik ngan aku memang tak mahal...dengan org lain aku tak garenti....ko pilih jer ikut kemampuan ko...

S7 --> illegal ker....?tak haram ker...?halal ker...?tak salah disisi undang2 ker guna SkyBox ni....?ialah sebab cam curi astro punya line jer...
J7 --> aku pun pelik camner leh keluar perkataan haram ni....sepaham aku...dekoder tu diperbuat dari material yg halal...bukan dari kulit babi pon...jadi tentulah tak haram dipegang atau dijilat....hahahaha...dak aihhh...aku gurau jer....apa yg haram'nya...dengan dekoder ni...kita sendiri terus tembak satelit MAESAT yg kat atas tu...ko ingat satelit tu sapa punya...kita'lah rakyat malaysia yg punya bukan ASTRO punya sorang maaa...dekoder SB tu pakai line internet bukan pakai line ASTRO...kalo ko tak nak pakai piring ASTRO..ko boleh bukak dan beli piring lain sendiri....ko nak pulangkan kat ASTRO balik pun ASTRO tak naklah....kalau nak tau....tu kat kuching berlambak rumah guna parabola.....yg heran'nya...kat kuching bole pakai...kat semenanjung tak boleh...apa kuching sarawak tu bukan dalam malaysia ker....???

S8 --> ehhhh...betul ker bole tengok semua...cam tak cayala...takutlah
J8 --> ehhhhh...lantak kolahhh nak atau tak...aku bagi tau dan bagi alternatif untuk ko berjimat.....aku tak perna paksa pun...aku bagitau sebab aku nak kita rakyat malaysia ni tak tertekan pikir nak bayar semua dengan harga yg mahal padahal kita bole dapat yg murah.....kena ingat yer....kerajaan tax ASTRO...ASTRO akan tax dari kita.....so....selamat berfikir sampai pokai.....


---> entry ni tertunggak lama sangat ...sebab aku terlupa rasanya...ehehehe..

 Sebarang pertanyaan sila hubungi.....

SMS / WhatsApps :- 019-2692067

Email :- dila12379@gmail.com


46 comments:

Mod said...

Salam, does your frien sell Sb f5?
mail me at amnr_sifer@y.c.
Ty.

Hunny Kitty said...

blogwalking.... :)

Unknown said...

Akak.. sy nak try sb nih.. do emel me the detail at farhanaalia.leya@gmail.com

Anonymous said...

pls email the price 4 SB + c line cccam untuk setahun .... chlim398@yahoo.com ... thanks


Kuryu Hardez said...

Salam,camne nk subscribe sk ni? tlg emel ek ibn_sabr83@yahoo.com

saidila said...

kepada semua yg meminta maklumat tentang Skybox...

email telah dikirim kepada alamat emel yg diberi...

sila semak dan sahkan tempahan anda segera jika berminat...

terima kasih

Anonymous said...

Bro siaran tu yang susun ASTRO maknanya hasil kerja orgla. Mcm CD lagu beli yg cetak rompak, haramla sbb hasil titik peluh org lain kita dpt untung artis xkaya2.

Macam anjing haram kalau kita makan, tp klu duit jual anjing benda haram, duit tetap haram.

jadi fikir2la ye..pasal SKYBOX..xda perkara blh halalkan cara klu dh ditetapkan sesuatu perkara tu haram.

Unknown said...

mesti ada yang otak negetive..haram..bla..bla

Anonymous said...

bole email sy details psl ni. really interested. ira_cym@yahoo.com

Unknown said...

Assalamualaikum..waa..macam best jer..nak jugalah..leh emailkan ke raizal.mazlan@yahoo.com...tq...

saidila said...

walaikumsalam...

segala meklumat telah dikirim melalui emel...

terima kasih

Anonymous said...

Salam tuan.. berminatla. email saya fahmy_tg@yahoo.com

Anonymous said...

Emel me pls..takudia@yahoo.com

Anonymous said...

nk tau. azrita86@yahoo.com

Anonymous said...

hi, blh email details ttng hrga SB n c line utk stahun?mcm best jer guna skybox ni. email sy : ske2ti@gmail.com

Anonymous said...

Hai rase berminat nak tau.. tlg email
orangmuda77@gmail.com

Unknown said...

Plz emel sy bkenaan harga SB & langgan setahun kpd mohdjuzaily.mj@gmail.com.tq..

rayyan said...

Tolong e-mail ke saya tentang sky box ke persona _4261@yahoo.com

rayyan said...

Plz emel ke saya tentang skybox berapa harga dan langganan setahun.persona_4261@yahoo.com

saidila said...

semua diatas telah saya kirimkan email...harap maklum dan terima kasih

Anonymous said...

Nak juga email nuar_travel@yahoo.com

Anonymous said...

salam..boleh dapatkan contact no kawan yang jual skybox tu x?
emel ke zali_9@yahoo.com

Anonymous said...

Saya x dapat lagi la puan.. boleh email detail kat saya x? fahmy_tg@yahoo.com thanks.

KU-8 said...

saya pun nak tau harga..sila emelkan juga kt autoburn@gmail.com..tq

Anonymous said...

Slm,tlg email price kt sy at ahasrulmalik@gmail.com.bleh x sy nk beli direct pickup?

Anonymous said...

Salam. Saya pn sedang mencari skybox sekarang. Tolong emelkan info ke faculty.of.mine@gmail.com

Anonymous said...

Saya pn nk juga.. email saya wanzvikajigulinamaya@gmail.com

Anonymous said...

nak tau detail... email kat saya... mdhalilsaid@gmail.com
TQ

Anonymous said...

Saya pun berminat juga blh tolong email kat saya kama75@gmail.com

::Meli is Male:: said...

salam. bole tolg pm ke emel sy ttg harga dll? hamlirosni@gmail.com

Anonymous said...

tolg pm ke emel hamlirosni@gmail.com

thanks.

Anonymous said...

salam.
tlg sendkan email harga,contact dll.khalip_mujadid@yahoo.com
thks

Unknown said...

Salam...bleh x bg contact no nk langganan cline tu..email sy erk..azrilperdana@gmail.com

Unknown said...

Salam..bleh bg contact no langgan cline x...email sy please azrilperdana@gmail.com

Unknown said...

Salam...bleh x bg contact no nk langganan cline tu..email sy erk..azrilperdana@gmail.com

Unknown said...

Sy berminat..email saya azrilperdana@gmail.com

Unknown said...

Email sy azrilperdana@gmail.com

Anonymous said...

kenapa skybox sekarang x function?

kamal said...

alternatif bagi pengguna skybox yang dah x berapa boleh tengok, jom tengok sini.http://www.parabola-kb.blogspot.com/

Anonymous said...

sy nak tnye sy pki dream box tp siaran kadang2 ada kadang2 xde..ada solution..

Anonymous said...

Salam. Ramai dah dpt surat warning drpd astro utk didakwa di mahkamah. Bagi yg dah pakai tunggu masa jelah bila kena saman. Member ada baru pasang 3 bulan dah kena saman. Duit rugi kena saman lagi..

Anonymous said...

Ni orang astro la yang coment kat atas ni ye..hahaha lawak tul

saidila said...

walaikumsalam anon August 27 ....

entah yer entahkan tidak kawan awak tu kena saman....

peliknya camner boleh kena saman....camner pihak astro boleh tahu kawan awak guna skybox yer....? hurmmmm....pelik2.....

apapun boleh rujuk entry ini....

http://dila79inperson.blogspot.com/2013/08/bila-skybox-ada-masaalahaku-juga-yang.html

terima kasih kerana sudi singgah sini....

Anonymous said...

kini skybox sudah pulih seperti biasa....mulakan penjimatan anda sekarang.

SKYBOX F5 + 3 MONTH CLINE SERVER
RM 500.00

01115370683...EN AZAM...

MrsSakura said...

Salam sis.. tlg emailkan kat saya detail... plsss suesaleh@gmail.com

Anonymous said...

dila.. saya berminatla dgn skybox ni. tolong email saya info. fahmy_tg@yahoo.com . tq