Friday, October 11, 2013

Tutorial :- Cara Download Video You Tube Dalam Iphone Tanpa Jailbreak

Assalamualaikum.....

Ewahhhhh cam good2 jer yer aku nihhh...nak ajar korang tutorial....tapi sebenarnya aku bukan nak ajar tapi nak tunjuk dan kongsi camer nak simpan bidio2 kegemaran kita dalam iphone tanpa jailbreak...dan bidio tu kita boleh tonton bila2 dimana-mana tanpa sambungan internet.....

Aku dapat tutorial ni dari blog seberang.....apa nama blognya aku lupa plak nak save.....banyak sangat2....kalau yg tak reti bahasa indonesia..memang susah nak faham apa yg dia cuba sampaikan...leh kerana aku ada darah jawa2 dan rajin nonton sinetron...yaaa senang bangettt dehhh mahu pahemmm..... makanya nihhh aku baca blog diorang sama macam aku baca blog2 korang orang Malaysia.....kikiki

Oklah...tanpa buang masa ....jom layan tunjuk ajar dari aku sikit2....kalau tak faham boleh tanya kalau malu bertanya sesat sampai ke blog cowok2 indon nanti....hahahahahahaha
Memula sekali korang kena download apps " Ibolt " kat apps store....bukan kat giant atau tesco okehhh....ambik yg free jerrr....kalau kaya sangat korang ambik arrr yg berbayorrr....ada aku kesahhhh...???

Ok.....



Pastu buka apps " ibolt " tu....dah buka nanti akan keluar cam kat bawah ni....dan pilih youtube .... kalau takder keluar icon2 cam kat bawah ni....taip jer kat kotak yg tulis " go to this address " tu " youtube.com "


Pastu plak.....pilih video lagu ker , video ceramah ker , movie ker...apa2lah yg ada dalam youtube tu....dalam contoh ni aku pilih video zikir dari Ustaz Abdullah Fahmi....seriusnya bila hati aku rasa gundah gelana atau badan rasa letih cam tak cukup tidur atau letih tanpa sebab aku akan dengar playlist zikir dari Ustaz Abdullah Fahmi ni.....terus terang aku cakap alunan suara zikir beliau lagi osemmmmm dari Hafiz Hamidun.....tapi itu pilihan masing2lah yer....aku pilih ni sebab aku tahu hati dan telinga aku lebih suka alunan zikir tanpa muzik tambahan.....ehehehe melebih plak aku nihhhh....


Dah pilih video kesukaan sendiri....biarkan dia main dalam beberapa saat....pastu baru tekan ikon yg aku tandakan tu....itu ikon macam ikon save....tapi takder kena mengena dengan econsave tauuuu....sila lihat gambar kat bawah


Dah tekan ikon save tu...dia akan keluar " Preload to Cache "...pastu tekan je " DONE " dia akan save.....pastu biar jerlah....tak yah tunggu lagu habis....korang boleh download video lain dan lain sampai habis GB dalam iphone korang.....



Biarkan dia download sampai habis.....


Dah habis download kat bahagian " Videos " akan keluar camni....yg bawah ni senarai bidio2 yg aku download....bidio barney ada...bidio belajar bahasa isyarat pun ada.....aku separa OKU maka aku wajib jugak kena belajar bahasa isyarat nihhhh.....ehehehe


Dah selesai semua...korang tutup signal internet dan cuba tengok bidio yg korang download tu secara offline.....

Haaaaa....camnerrr....?? sukses'kannnn......

Dah pandai tu...tak reti2 ker cakap terima kasih.....??? itupun nak ajar jugak kerrrr...???

Hahahahaha....elehhhh.........gurau pun tak blehhhh kaaa...yennnnaaa arrrr....

Ok geng2.....sebelum tu aku nak bagitahu.....tutorial ni hanya untuk pengguna Iphone atau yg sewaktu dengannya....

Android aku tak tahu....mungkin sama jer kot.....mana yg guna android korang pun boleh cuba guna pakai cara nihhh....jamin jadi takderlahhh yerrr....sebab aku belum godek2 lagi play store android...harap maklum...

Selamat Mencuba Dan Berjaya......


No comments: